About Me

Επικοινωνία

aaksiel@gmail.com

Αναγνώστες

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών νομού Αχαΐας



















Νέο σχολείο,

αμαθείς μαθητές,
άνεργοι εκπαιδευτικοί…

Στη σημερινή εποχή βιώνουμε την πιο ακραία και βάρβαρη λεηλασία των εργασιακών δικαιωμάτων και εισοδημάτων μας και τις πιο βαθιές αντεργατικές μεταρρυθμίσεις που η κυβέρνηση και τα αστικά κόμματα σε συνεργασία με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ προωθούν. Όλες οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στο κράτος, την παιδεία, την ασφάλιση, τη φορολογία ανατρέπουν ριζικά το τοπίο, όπου κυριαρχεί η πιο στυγνή εκμετάλλευση των ανθρώπων, η πιο κυνική κυριαρχία των οικονομικών συμφερόντων των ισχυρών, η παντελής κατάργηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η πιο σαφής απαξίωση των μορφωτικών δικαιωμάτων.

Οι πτυχές των αλλαγών που προωθούνται στην εκπαίδευση και την εργασία συμπυκνώνονται στο «Νέο Σχολείο» και στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία το οποίο είναι διαμορφωμένο για να προωθήσει ένα σχολείο που θα είναι φτηνό, ευέλικτο, άνισο, πειθαρχημένο, ιδιωτικοποιημένο και θα λειτουργεί με επιχειρηματικούς όρους – τους όρους της αγοράς. Το «νέο σχολείο» της αγοράς απαιτεί εκπαιδευτικό προσωπικό που δε θα έχει καμία σταθερότητα, χειραγωγημένο κι υποταγμένο στις άνωθεν εντολές, με χαρακτηριστικά management.

Συγκεκριμένα με βάση το πολυνομοσχέδιο:
  • Ο αριθμός των προσλήψεων υποτάσσεται στο πρόγραμμα σταθερότητας με ταυτόχρονη τη μαζική απόλυση 17.000 ωρομίσθιων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Ο νέος τρόπος πρόσληψης των εκπαιδευτικών οδηγεί στη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Τα πτυχία των πανεπιστημίων δεν θα μπορούν από μόνα τους να θεμελιώσουν ούτε την πρόσληψη ωρομίσθιου ή αναπληρωτή εκπαιδευτικού. Η πρόσληψη μόνο μέσω ΑΣΕΠ, και εφόσον κάποιος κατέχει παιδαγωγική κατάρτιση, γίνεται για να κλείσει σε μεγάλο βαθμό η στρόφιγγα, όχι μόνο των μονίμων διορισμών, αλλά και των αναπληρωτών και να ενδυναμωθεί το καθεστώς της μαύρης εργασίας στην εκπαίδευση. Γι’ αυτό το λόγο, καθιερώνεται και ο θεσμός του «αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου» που στην πραγματικότητα μεταλλάσει την αναπλήρωση σε συγκαλυμμένη ωρομισθία.
  • Επί της ουσίας, οι τοποθετήσεις θα πραγματοποιούνται στη βάση όχι συγκεκριμένων θέσεων εργασίας, όχι από την αναγκαία σχέση εκπαιδευτικού-τάξης, όχι με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αλλά με βάση διαθέσιμες διδακτικές ώρες, πρακτική που διευκολύνει τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας και υπονομεύει τη μονιμότητα της απασχόλησης.
  • ο ΑΣΕΠ δε θα ανακοινώνει πια αριθμό θέσεων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα αλλά οι εκπαιδευτικοί θα δίνουν σ’ αυτόν με τον κίνδυνο να περάσουν σε ένα διαγωνισμό που μπορεί να μην κάνει καμία απολύτως πρόσληψη στην ειδικότητά τους, καθώς δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση για το κράτος για κανένα διορισμό.
  • Βάζει σε εφαρμογή τις 5 ώρες υποχρεωτικής απασχόλησης υπερωρίας σε κάθε εκπαιδευτικό που πληρώνονται με 7 ευρώ την ώρα και στην ουσία αυξάνει το διδακτικό ωράριο.
  • Ενεργοποιεί μαζικά τη δεύτερη ειδικότητα του κάθε εκπαιδευτικού ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και σε διδακτικά αντικείμενα που δεν υπάγονται στην ειδικότητά του (π.χ. η δασκάλα των αγγλικών να διδάξει και Ιστορία) για να αποφευχθεί η πρόσληψη ωρομισθίου, προχωρά στη μετακίνηση σε δεύτερο σχολείο, στα πλαίσια της περιφέρειας. Είναι φανερό, μεταφέρει τις εργασιακές συνθήκες των ωρομισθίων, ακόμα και στο μόνιμο προσωπικό.
  • Ανακοινώνει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα
  • Καταργεί τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις με βάση το κοινωνικό κριτήριο και τοποθετεί ως μοναδικό κριτήριο τον αριθμό θέσεων που το υπουργείο θα καθορίσει με οικονομικά κριτήρια. Καθορίζει υποχρεωτική παραμονή του νεοδιόριστου για 3 χρόνια στην οργανική του θέση, από 1 που ήταν μέχρι σήμερα, δημιουργώντας τεράστια αδιέξοδα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίζονται σε όλο και μεγαλύτερη ηλικία, με οικογενειακές υποχρεώσεις.

Νέο σχολείο: «με λίγους εκπαιδευτικούς συνεχώς αξιολογούμενους και χωρίς δικαιώματα»
Εξετάσεις για να μπει κανείς στο Πανεπιστήμιο, εξετάσεις για να πάρει πτυχίο, εξετάσεις για πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης μετά το πτυχίο, εξετάσεις για τον ΑΣΕΠ, κι αν είναι μέσα στον αριθμό των προσλήψεων που θα καθορίσει με οικονομικούς όρους το Υπουργείο, τότε δόκιμος εκπαιδευτικός, δυο χρόνια με τον μέντορα, επιμόρφωση τα Σαββατοκύριακα, τα απογεύματα, στις διακοπές, αξιολόγηση για τη μονιμοποίηση και σε περίπτωση που δεν κριθεί ικανός από τους πραίτορες τότε υποχρεωτική μετάταξη σε υπηρεσίες του Υπουργείου και αν αρνηθεί, απόλυση. Ο δόκιμος εκπαιδευτικός δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο εν δυνάμει απολυμένος εκπαιδευτικός.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο παιδείας επιδιώκουν τη δημιουργία εκπαιδευτικών που δεν θα αντιδρούν για τα πληθωρικά τμήματα, να μη διεκδικούν από την πολιτεία, να υποτάσσονται στους μέντορες και στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, να κάνουν με σκυμμένο το κεφάλι το μάθημά τους, να αποδεχτούν την κρατική διδακτική και την κυρίαρχη ιδεολογία για τη μάθηση και τη σχολική γνώση, να ακολουθούν τα βιβλία της αμάθειας, τα αναλυτικά προγράμματα των αναγκών της αγοράς και να προετοιμάσουν τους μαθητές όπως τους θέλει η αδηφάγα αγορά εργασίας.

Το σχολείο είναι ο προθάλαμος διαμόρφωσης των αυριανών εργαζομένων
Όλες οι διαρθρωτικές αλλαγές σύμφωνα με το «νέο σχολείο» θα ξεκινήσουν από την βάση - από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο έως την ανώτατη εκπαίδευση για να εδραιωθούν στην εργασία.

Οι αλλαγές αυτές γίνονται ακόμα πιο έντονες στον χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης. Η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί για τη κυβέρνηση τη κυρίαρχη προτεραιότητα που αφορά άμεσα το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και την σχέση του σχολείου με την τοπική οικονομία και τις προτεραιότητες που τίθενται σε περιφερειακό επίπεδο. Θέτει ως στόχο την δημιουργία και λειτουργία του «Τεχνολογικού Λυκείου» στο οποίο ενσωματώνονται τα σημερινά ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. και το οποίο συνδέεται στενά με την Περιφέρεια και την τοπική οικονομία στα πλαίσια της εθνικής και τοπικής οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τις επιταγές του Καλλικράτη. Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου, θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές και τους κοινωνικούς εταίρους, με τους οποίους θα συνδιοργανώνεται και η πρακτική άσκηση, θεσμοθετώντας ουσιαστικά τη μαθητεία, δηλαδή τη μαύρη εργασία των μαθητών. Το «νέο σχολείο» δεν είναι τίποτα άλλο από μια μηχανή που θα ετοιμάζει τον εργαζόμενο κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της αγοράς: λειτουργικά αναλφάβητο, με σκυμμένο το κεφάλι, πειθήνιο, άγρια εκμεταλλευόμενο.

Αυτές οι αλλαγές δεν θα αφήσουν στο απυρόβλητο ούτε και την ιδιωτική εκπαίδευση
Αντίστοιχες με το δημόσιο σχολείο θα είναι και οι αλλαγές που δρομολογούνται στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, όπως διαφαίνεται από συναντήσεις του υπουργείου Παιδείας με τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Εκπαιδευτηρίων και την Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών στην Ιδιωτική Εκπαίδευση (ΟΙΕΛΕ) αντίστοιχα. Στο πολυνομοσχέδιο που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας προβλέπεται ότι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων θα πρέπει να προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς που θα είναι απαραιτήτως επιτυχόντες στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η ρύθμιση αυτή ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα της ΟΙΕΛΕ, η οποία σε συνεργασία με την εκάστοτε κυβέρνηση προωθεί όλες τις αντιδραστικές αλλαγές και στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών, ο οποίος έθεσε το αίτημα για απολύσεις εκπαιδευτικών και μετά την παρέλευση εξαετίας (με το ισχύον καθεστώς που ισχύει από το 2002, οι ιδιοκτήτες σχολείων μπορούν να απολύσουν έως το 33% των εκπαιδευτικών έως ότου συμπληρώσουν εξαετία. Μετά την παρέλευση της εξαετίας δεν μπορούν να απολύσουν κάποιον εκπαιδευτικό) και ζητεί οι ιδιοκτήτες να μπορούν να απολύουν αναιτιολόγητα ετησίως εκπαιδευτικούς έστω κι αν έχουν συμπληρώσει 6ετή υπηρεσία στο ίδιο σχολείο.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προωθείται οδηγεί ουσιαστικά στη κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην λεηλασία όλων των εργασιακών δικαιωμάτων τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης.

  • Συμμετέχουμε μαζικά και μαχητικά στην απεργία στις 21 και 22 Απριλίου.
Με διαδικασίες βάσης, με συντονισμό όλων των συλλόγων της εκπαίδευσης προχωράμε σε Γενικές Συνελεύσεις την επόμενη περίοδο για τη συνολική ανατροπή του πολυνομοσχέδιου για την Παιδεία και συνολικά όλων των αντεργατικών αλλαγών. Κρίνεται αναγκαία οι κοινή πάλη των εργαζόμενων στην εκπαίδευση με το σύνολο των δυνάμεων του εκπαιδευτικού και εργατικού κινήματος, με το φοιτητικό κίνημα και τους μαθητές.
  • Γενική Συνέλευση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, στα φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών, στα ΙΕΚ – ΚΕΚ, στα Ιδιωτικά Σχολεία, εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί με σχέση ιδιωτικού δικαίου την Κυριακή 02/05/2010, στις 7 μ.μ. στο κτήριο της Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ με θέματα:
  • Ενημέρωση – συζήτηση πάνω στο «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας και τις ανατροπές που θα φέρει στην εκπαίδευση γενικότερα και στις εργασιακές σχέσεις και τους όρους εργασίας των εκπαιδευτικών.
  • Καταγγελία υπάρχουσας – Έναρξη διαπραγμάτευσης νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στα Φροντιστήρια ΜΕ στην Αχαΐα, για τη διεκδίκηση όσων απαιτούνται σήμερα για μια αξιοπρεπή ζωή.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
  • Όχι στο «νέο σχολείο» και τις εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις
  • Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μοναδικό προαπαιτούμενο για διορισμό το πτυχίο.
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων όσων έχουν εργαστεί στο δημόσιο σχολείο
  • Οργανικές θέσεις για κάθε ειδικότητα
  • Να καταργηθεί η ωρομίσθια
  • Όχι στο πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης
  • Καμία περικοπή διορισμών, προσλήψεων και επιδομάτων λόγω της κρίσης
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικών στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα
  • Όχι στην αξιολόγηση και την άρση της μονιμότητας

Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση ιδιωτικών εκπαιδευτικών Αχαΐας
συμμετέχουμε στις Παρεμβάσεις - Κινήσεις – Συσπειρώσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών
web: http://aaksiel.blogspot.कॉम
email: aaksiel@gmail.com

0 σχόλια: